torstai 29. syyskuuta 2011

Syysvarusteita

Mun pitäis keksiä uus nimi tälle blogille, nyt kun sapelihammasnautseri on siirtynyt metsästysmaille joissa tammenterhot on aina oravan hampaiden ulottumattomissa. Eikä Yodakaan enää ole samanlainen tohelo kuin silloin nimeämisvaiheessa, Yodastahan on kasvanut oikea herrasmies.

Nimeämisjuttujen lisäksi mä olen keskittynyt nyt välineurheiluun taas vaihteeksi ja hankin itselle ja Yodalle uudet syysvarusteet. Mä olen jo pitkään tarvinnut jotain vettä pitävää päälleni ja nyt viime kuukauden päivittäiset sateet sai muhun vähän vauhtia ja hommasin vihdoin sen gore-tex asun. Mun pitäis kyllä hankkia vielä uudet kengätkin, nykyiset kyllä piti vettä, mutta nyt niistä on mennyt jotain risuja läpi tms. ja niistä löytyy päältä pari jättikokoista reikää. Takin ja housujen lisäksi ostin kameralaukkuun vesitiiviin suojuksen, jos vaikka saisin siitä intoa ottaa kameran mukaan matkaan vaikka sateen mahdollisuus onkin kokoajan yllä.

Yoda olisi ehkä kaivannut haalaria, mutta kun mä olen jo pitkään himoinnut Hurtan Lifeguard malliston pinkkiä Storm sadetakkia, niin sorruin sitten siihen. Yodallahan on sadehaalari, mutta ei se ole koskaan käytössä, koska se on vähän väärän kokoinen. Se on oikean mittainen kaikista pituuksista, mutta niin ilmava että varmaan tarkoitettu jollekin muskelikoiralle, ehkä staffille. Oikeestaan tää uusi takki kuitenkin osoittautui erinomaiseksi hankinnaksi, sillä se on tosi kevyt ja istuu täydellisesti, eikä siis vaivaa Yodaa yhtään. Se ei suojaa kastumista mahasta tai jaloista, mutta se selän ja niskan kastuminen onkin Yodaa itseään enempi häirinnyt. Yodaa ei silleen hirmuisesti haittaa vaikka on märkää, mutta se ei tykkää olla litimärkä ja tuo sadetakki auttaa siihen hyvin. Tänään pyöräiltiin vanhainkodille ja takaisin sateessa ja Yoda oli ihan tyytyväisen oloinen, jäi haistelemaan yms. eikä vaikuttanut yhtään kiireiseltä kotiinpaluun kanssa.

Tässä vielä mannekiini:
Toi on niiiin ihanan värinen takki. :) Mut myös aika hyvä niinkun tänään illlalla kotiin pyöräillessä kun oli jo hämärää. Näkyy tosi hyvin pieni musta koira liikenteessä!

2 kommenttia:

  1. Ja onneksi Yoda ei näe punaista ;P Eikäkun ihan sievä takki..

    VastaaPoista
  2. Yodan katse on tiukasti eteenpäin! ;) Mut siis tosimiehen niinkun Yoda ei tarvii miettiä onko joku miehekäs asu, vaan sillä riittää itsetuntoa pukeutua ihan miten huvittaa!

    VastaaPoista