lauantai 24. syyskuuta 2011

Luonnetesti 24.9.2011 Somerolla

Käytiin tänään kääpiösnautserikerhon luonnetestissä Somerolla Yodan kanssa. Tulos oli 124 - 25 = 99 pistettä. Tuomarin mielestä Yodan käytös oli vähän ristiriitaista, mutta loppujenlopuksi arvioi mun mielestä aika hyvin oikein.

Toimintakyky -1 Pieni

Toimintakyky oli hyvä silloin kun Yoda oli mun kanssa. Kuitenkin niissä testeissä joissa sen olisi pitänyt selviytyä yksin, se ei toiminut oikein mitenkään. Se turvautuu niin paljon muhun ettei osaa sitten yksin. Esim. jäädessään yksin seinälle ja hyökkääjän tullessa kohti, se ei kiinnittänyt hyökkääjään minkäänlaista huomiota vaan katsoi vain siihen suuntaan minne mä olin mennyt. Samaten mörkötestissä yms. se haki koko ajan multa neuvoa ja tukea miten tulisi toimia.

Terävyys +3 Kohtuullinen ilman jäljelle jäävää hyökkäyshalua

Vaikka yksin jäädessään Yoda ei puolustautunut, se johtui todennäköisesti pääosin toimintakyvyn puutteesta. Terävyyttä löytyi muissa tilanteissa, mutta vaaran mennessä ohi, Yoda palautui tilanteista heti, eikä osoittanut jälkikäteen minkäänlaista agressiivisuutta.

Puolustushalu +3 Kohtuullinen, hillitty

Hyökkäystestissä Yoda pysyi koko ajan mun ja hyökkääjän välissä ja haukkui hyökkääjää häntä tiukasti pystyssä ja asento muutenkin tiukkana. Hyökkääjän lähestyessä Yoda perääntyi myös vähän lähemmäs mua muttei kuitenkaan missään vaiheessa poistunut mun edestä. Kun hyökkäys oli loppu, Yoda meni häntä heiluen hyökkääjän luo ja lähti ilman ongelmia hyökkääjän matkaan.

Taisteluhalu -1 Pieni

Taisteluhalun vähäisyys näkyi selvästi monissa testeissä. Yllättävän innokkaasti Yoda lähti leikkimään tuomarin kanssa, muttei se kuitenkaan suostunut vetämään tuomarin tai edes mun kanssa lelusta. Se ei myöskään ollut halukas hyökkäämään mörköä tai tynnyriä kohti, vaan väisti niitä nätisti.

Hermorakenne +1 Hieman rauhaton

Vaikka mä alunperin ajattelinkin että Yoda saisi tästä +2, niin tarkemmin ajateltuna +1 onkin ehkä enemmän oikein. Yoda on yleensä tilanteissa varma, se on kuitenkin vähän rauhaton siinä mielessä ettei se tykkää esim. pysytellä paikoillaan mitään tekemättä vaan saattaa alkaa haukkumaan tylsyyttään.

Tempperamentti +2 Kohtuullisen vilkas

Yoda oli innokkaasti kokoajan menossa uusiin testeihin ja suhtautui hyvin tarkkaavaisesti ympäristöönsä testien aikana.

Kovuus +1 Hieman pehmeä

Tämä olisi mun mielestä Yodalla kuulunut olla +2 Kova, tai ainakin +3 kohtuullisen kova. Tuomari laski +1:si, koska Yoda ei arkuuttaan mennyt mörön tai ämpärin luo ennenkuin kävin houkuttelemassa. Todellisuudessa uskoisin ennemminkin ettei Yodaa vain kiinnostanut mennä. Yoda ei yleensä pelästy tilanteissa ja on erittäin nopea palautumaan. Se ei tässäkään testissä missään vaiheessa väistänyt "pelottavia" esineitä kun käveltiin niiden ohi toistamiseen, vaan kohteli niitä kuin ilmaa. Mun on vähän hankala ajatella mun jästipäistä Yodaa joka hyppää mereen sorsien perässä kolmesti ennenkuin oppii että se on märkää, edes hieman pehmeänä koirana.

Luoksepäästävyys +3 Hyväntahtoinen, luoksepäästävä, avoin

Tyypillinen Yoda on kaikille ystävällinen, innolla menossa moikkaamaan ja hakemaan rapsutuksia, muttei kuitenkaan mielistelijä tai hyperaktiivinen hyrrä.

Laukauspelottomuus +++ Laukausvarma

Yoda ei tuntunut edes rekisteröivän laukauksia. Se ei ole koskaan osoittanut minkäänlaista ääniarkuutta.

1 kommentti: