lauantai 11. huhtikuuta 2009

Niin se vaan on että Yoda on parempaa seuraa juoksulenkeille kun Gizmo. Yodan ravi on just sopiva vauhti mulle, tarpeeks hidas että jaksaa pidemmän lenkin muttei kuitenkaan niin hidas että sauvakävelijät menee ohi. Gizmon ravi on vähän turhan hidas, Gizmo menee mielummin hidasta laukkaa kun reipasta ravia. Ja sit jos annan sen laukata niin pikkuhiljaa sen vauhti kasvaa koska Gizmon mielestä on parasta kun mennään lujaa ja sit kohta mennäänkin semmosta vauhtia että.

Kai ne meidän ongelmat Gizmon seuraamisessa ja kaikessa muussakin on johtunut vaan siitä et harjotellaan liikaa sisällä. Ulkona kun harjotellaan mitä vaan niin menee miljoonasti paremmin. Ulkona se on jotenkin siinä tokovireessä kun sisällä taas se miettii liian paljon mitä sen pitäis tehdä. Kai se on huomannut et sisällä opetellaan enempi uusia juttuja ja ulkona sit tehdään niit samoja vanhoja eikä tarvi miettiä kun tekee vaan. Olisko se niin fiksu? Lisäks mä oon melko varma että se tekee suoritukset paremmin jos lähistöllä on toisia koiria! Siis sillon se tekee kaiken oikeen extra tarmolla. Normaalisti kun ohjaaja sanoo "kyl se kotona osaa" niin mä voin sanoo et "kyl se kentällä osaa"? Tosin jäävät liikkeet ja muutenkin ajan lisääminen onnistuu sisällä paremmin... Ota tommosesta nyt selvää!

Jokatapauksessa ruutuliikettä harjoteltiin tänään muutama kerta pihalla. Gizmo menikin sinne ruutuun tosi vikkelää kun palkitsin heittämällä sille keppiä. Se oli ruudussa sillä silmänräpäyksellä kun mä pyysin sitä irrottamaan kepistä. Muutaman kerran ehti mulle haukkuakin et etkö jo heitä sitä keppiä senkin hidas luuska, näätkö että seison täällä! Ei ehkä hyvä koetta ajatellen mut ainakin voi 100% varmuudella sanoa että se tajuu mistä tossa liikkeessä on kyse.


Mun Gizmo on kyllä mailman ehdottomasti paras koira!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti